İcra Davası Sonuçlanma Süresi

İcra davası sonuçlanma süresi 10 günlük bir süreci kapsamaktadır. Bu süreç içerisinde dava açılır ve borçlu tarafa tebliğ edilir. Sonuçlanma alacaklı ile borçlu arasındaki borç ilişkisine dayandırılmaktadır.

Tarafların anlaşması halinde kısa süre içerisinde borç tahsil edilebilir. Bu durumda faiz indirimi, taksitlendirme seçeneği gibi uygulamalar da yapılabilir. Bu tür uygulamalar ara buluculuk görevini icra eden avukatlar tarafından düzenlenmektedir. Ancak anlaşmazlık halinde icra takibinin çıkarılması, borçlu kişinin ev adresinin tespit edilmesi, mal varlığının tespit edilmesi, maaş bilgisine ulaşmak, icranın gerçekleşmesi, eşya satışı gibi uygulamalar sürecin çok daha uzun olmasına yol açacaktır.

İcra Davası Nasıl Açılır?

İcra davası ile ilgili konulara İcra Daireleri bakmaktadır. Ancak bu konuda herhangi bir yetki sınırının bulunmadığı da bilinmelidir. Borç ilişkisinin gerçekleştiği bölgede yer alan bir icra dairesine başvuruda bulunulabilir.

İcra davası için borca dair bulunan resmi belgeler ibraz edilir. Ardından alacaklı kişi bir avukata başvurarak işlemleri başlatabilir veya kendisi başvuruda bulunabilir.

Noter tarafından ihbarname çekildikten sonra resmi olarak süreç başlamış demektir. İhbarnameye yanıt gelmemesi durumunda icra dairesi dosya açılması talebi ile takibi başlatır. Bu aşamada birey icra dairesi üzerinden kendisi veya avukatı ile birlikte dosyanın durumunu kolayca takip edebilirler.

E- devlet üzerinden de davanın durumunu kontrol etmek mümkündür.

Sürecin başından sonuna kadar işlemlerin daha hızlı, kolay ve mağduriyet konusunda daha temkinli biçimde ilerlemesi adına bu konuda deneyimli bir icra avukatı ile birlikte süreci yönetmek daha doğru olabilir.

İcra Davası Sonuçlanma Süresi

İzmir İcra Avukatı

İcra Davası Ne Kadar Sürer?

Alacaklılar tarafından merak edilen sorular arasında ‘icra davası ne kadar sürer ve icra davası sonuçlanma süresi ne kadardır’ gibi ifadeler yer almaktadır.

İcra davasının ne kadar zaman alacağı taraflar arasında uyuşmazlık çıkması veya anlaşmanın sağlanması durumlarında farklı şekillerde olacaktır. Taraflar eğer anlaşabilirlerse süreç oldukça hızlı ilerleyebilir. Bu nedenle ara bulucu avukatlar taraflarla görüşme yaparak her iki tarafında lehine olacak şekilde süreci en iyi biçimde yöneteceklerdir. Ancak yine de uyuşmazlık çıkması halinde icra işlemleri uzun zaman alabilir.

İzmir avukat, icra davalarında uzmanlık sunarak müvekkillerine en iyi hizmeti sağlamak için çaba gösterirler. Kapital hukuk büromuz görev alan izmir icra avukatı aracılığıyla profesyonel destek alabilir, kısa sürede çözüme ulaşabilirsiniz.