Ceza Kesinleşme Şerhi Nedir ?

Ceza Kesinleşme Şerhi Nedir ? Kesinleşme şerhi ne anlama geliyor gibi aklınıza gelen tüm soruların cevaplarına bu sayfa üzerinden ulaşabilirsiniz.

Mahkeme Kararları Ne Zaman Kesinleşir?

Yargılama işlemleri birçok koldan aynı anda yürüyebilen çok kapsamlı önemli ve ciddi bir süreçtir. Bu sebeple yargılama sürecinde hata yapılabilme oranı yüksektir. Bu yüzden dosyanız ile alakalı verilecek kararların hatalı olduğunu düşündüğünüzde davanızı bir üst mahkemeye taşıyarak temyiz işlemlerini başlatabilirsiniz. Yerel mahkemelerin (İlk derece mahkemesi) verdiği kararlara itiraz etme hakkınızı kullandığınızda dosyanızı temyiz etmiş olursunuz. Temyize giden dosyanızın türüne göre Yargıtay veya Danıştay incelemektedir. Dosyanız hakkında kararın çıkması ve sürecin bitmesiyle kesinleşmiş karar ortaya çıkmaktadır.

Ceza kesinleşme şerhi nedir?

Ceza kesinleşme şerhi nedir sorusunun cevaplanması için, kararın kesinleşmesi için kanun yollarının bulunmaması yani tüketilmiş olması gerekir. Biraz daha açıklığa kavuşturmak gerekirse, temyizsiz bir karar, temyiz süresi dolana kadar kesinleşmez. Örneğin, mahkûmiyet cezaları intikal ettiğinde kesinleşmedi. Temyiz süresi kararın kesin olup olmadığına karar verir. Karara itiraz süresi içinde itiraz edilmezse karar kesinleşir, itiraz edilirse Yargıtay evrakları inceler. İncelemeden sonra verilen karar nihai olabilir.
Bazı kararlarda kanun, belgelerin Danıştay’a veya Yargıtay’a sunulmasına imkan tanımamaktadır. Bunun nedeni sadece Yargıtay’ın iş yükünü artırmak değildir.

İlam Nedir, Ne Demektir?

Basitçe söylemek gerekirse, bir mahkeme kararını belirten bir belgeyi ifade eder. Taraflara verilen bu belgenin imzalanması ve kaşelenmesi gerekmektedir. Bildirimin son bölümünde kararın kesin olup olmadığı ve kararın hangi departmanlara kaç gün içinde uygulanabileceği belirtilir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, temyiz süresi içinde itiraz edilmediği takdirde yerel mahkemenin kararı kesinleşecektir. İtiraz süresi içinde yapıldığında kararın kesinleşmesinden söz edemeyiz.

Ceza Kesinleşme Şerhi Nedir ?

Kararın Kesinleşmesini Nasıl Sağlayabilirim?

Kesinleşmiş kararın sağlanabilmesi için mahkemelerin türlerine göre değişen bazı kriterler bulunmaktadır. Bu kriterlere aşağıda verilen başlıklardan ulaşabilirsiniz.

• İdare Mahkemelerinde: Verilen karar tarafların kendilerine tebliğ edilmektedir. Dava taraflarının tebliğ edilmek için talep beklemelerine gerek bulunmamaktadır. Tebligatın tarafınıza ulaştırıldığı tarihten itibaren süreç başlayacaktır.
  • Hukuk Mahkemelerinde: Verilen kararların kesinleşmesi için taraflara sonucun tebliğ edilmesi gerekir. Alınan sonuçla birlikte gerekçeli karar yazılır ve taraflardan birinin isteği üzerine karar diğer taraflara tebliğ edilir. Tebliğ tarihinden itibaren temyiz süreci otomatik olarak işlemeye başlayacaktır.
  • İş, İcra ve Ceza Mahkemelerinde: Mahkeme kararları tarafların yüzüne direk olarak okunur. Bu okuma tarihinde taraflar orada bulunmuyorsa, tebligatın ulaştığı andan itibaren süreç işlemeye başlayacaktır.

Temyiz Nedir, Ne Demektir?

Hukuki bir işlem olan temyiz, bir mahkemenin verdiği kararı ilk derece mahkemesinden bir üst mahkemeye taşımaya denmektedir. Sizlerde davanızda hukuka aykırı bir durum olup olmadığını bir üst derece mahkemesine inceletebilirsiniz. Bu işlemler genellikle avukatlar aracılığıyla yapılmaktadır. Sizlerin de deneyimli avukatlara ihtiyacı bulunuyorsa tarafımıza ulaşabilirsiniz.  Adli yargıda üst derece mahkemesi olarak Yargıtay, idari yargıda üst derece mahkemesi olarak ise Danıştay incelemeleri yapmaktadır.

Yaşadığınız sorunu bizimle paylaşarak çözüme kavuşturabilirsiniz. İzmir hukuk bürosu olarak profesyonel avukatlarla çalışarak müşteri memnuniyetini esas almaktayız. Buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilir ve aklınızdaki tüm soruların yanıtını bulabilirsiniz.